Wat is Support 365 en waarom is het zo populair bij kmo's en vzw's?

  • Home
  • /
  • Nieuws en tips
  • /
  • Wat is Support 365 en waarom is het zo populair bij kmo's en vzw's?
DELEN

Elke bestuurder heeft het enorm druk met de dagelijkse leiding van de organisatie. Daardoor blijft er vaak weinig of geen tijd over om ervoor te zorgen dat men het meeste haalt uit alle IT-applicaties. Support 365 helpt organisaties verder en ontzorgt zowel bestuurders als (IT) medewerkers.


De tegenstrijdigheid van traditionele IT-ondersteuning

IT is cruciaal voor het goed functioneren van je kmo of vzw, maar het is niet je hoofdbezigheid. Logisch, want die ligt bij de producten of diensten die je onderneming levert.

Vaak wordt er daardoor wel weinig tijd besteed aan het uitwerken van een strategisch plan om die IT optimaal in te zetten. Bijgevolg blijven veel organisaties betalen voor IT problemen: wanneer een probleem zich voordoet, wordt contact opgenomen met de partner. 

Dat is tegenstrijdig, want jij wilt liefst dat die problemen voorkomen worden, terwijl je IT-partner net geld verdient aan die problemen.

Steeds meer organisaties besteden daarom het beheer van hun IT-omgeving uit. Zo zijn ze zeker van proactief beheer, een uitgebreide monitoring, rapportering en professionele ondersteuning. Bij Techne kan dat zelfs 24/7 indien nodig.

Wat is Support 365? 

Sommigen noemen het Managed Services, wij Support 365 omdat we volledige ondersteuning bieden binnen je Microsoft 365 applicaties. We nemen voor een vast bedrag per maand het beheer van je omgeving geheel of gedeeltelijk over, met het doel de werking te optimaliseren en de kans op uitval te minimaliseren.

'Oké, en wat zit er voor jullie in?' Hoor ik je denken. Wel, een Support 365 overeenkomst is voor beide organisaties interessant. Wijzelf kunnen consistent verbeteringen aanbrengen omdat er steeds een vast budget beschikbaar is. Dat laat ons toe ons werk nog beter te doen. En jouw medewerkers kunnen rekenen op een IT-omgeving die proactief beheerd en geoptimaliseerd wordt. 

De 3 voornaamste voordelen van Support 365 zijn:

Beveiliging

Cybersecurity is al jaren niet meer uit het nieuws weg te denken. Criminelen vinden dan ook steeds nieuwe manieren om kwetsbaarheden in IT-omgevingen uit te buiten.

Eén van de voornaamste taken binnen onze Support 365 diensten is dan ook te zorgen dat de beveiliging altijd op punt staat en de omgeving constant gemonitord blijft. Onregelmatigheden worden meteen opgevolgd en patches door fabrikanten worden meteen doorgevoerd. 

Cybersecurity is belangrijk en toch is het vaak het ondergeschoven kind. Wist je bijvoorbeeld dat datalekken zich vaak voordoen nadat de fabrikant van de betreffende software reeds een fix had uitgebracht? Gewoon doordat men niet tijdig de patch geïnstalleerd had.

Continuïteit

De noden van je organisatie veranderen, de mogelijkheden van je ICT tools veranderen. Dankzij Support 365 worden consistent verbeteringen toegebracht. Geen grote eenmalige wijzigingen dus (welke een grote impact hebben op gebruikers), maar incrementele optimalisaties

Daarnaast zorgt de constante monitoring van de systemen dat problemen opgevangen worden voor ze hinder veroorzaken. Doet er zich toch een probleem voor? Dan kunnen zij met een gerust hart naar de IT-helpdesk bellen, want er worden geen extra kosten aangerekend. Dat brengt me bij het volgende punt.

Onbeperkte ondersteuning

Bij organisaties zonder Support 365 contract moeten medewerkers vaak toestemming vragen voor externe IT-ondersteuning. Logisch, want zij willen de kosten onder controle houden en waar mogelijk zelf een oplossing voorzien. Echter zorgt dit ervoor dat medewerkers vaak zelf gaan proberen om problemen op te lossen. Dat kost onnodig tijd, en vaak escaleert het probleem alleen maar.

De Support 365 overeenkomst bevat zogenaamde SLA's; Service Level Agreements. Daarin staan de gegarandeerde afspraken beschreven. Welke systemen worden ondersteund? Hoe snel wordt je geholpen? Alle afspraken zijn transparant en duidelijk. Daardoor weten medewerkers precies waarvoor zij -onbeperkt- ondersteuning kunnen inroepen. 

En wat met de interne IT?

Bij Techne werken we vaak in tandem met een interne IT-verantwoordelijke. Net zoals de bestuurder het druk heeft met de dagelijkse leiding, is de interne IT vaak overbevraagd. Soms door medewerkers, soms door het gewone dagelijkse beheer.

Daarnaast is ICT zo complex dat niemand alle subdomeinen diepgaand kan beheersen. IT-medewerkers hebben vaak een brede kennis, maar zaken als Cloud, Security en Disaster Recovery vereisen gespecialiseerde kennis.

Door je IT uit te besteden houdt de interne IT meer tijd over wat echt telt: optimalisaties van de in-house systemen en processen om te zorgen dat je efficiënter en sneller kan werken. Support 365 ontzorgt hen van de tijdrovende, vaak saaie en repetitieve taken, waardoor zij meer uit hun job kunnen halen

Is je organisatie klaar voor Support 365? En wat kost dat?

Vraag je je af of het uitbesteden van het beheer van je IT omgeving een goed idee is voor je organisatie? Plan vrijblijvend een meeting met ons in. Afhankelijk van je organisatie en aantal medewerkers berekenen we wat Support 365 voor jouw organisatie zou kosten en kan je makkelijk de afweging maken.

IT kosten onder controle houden met Support 365

Heb je een vraag over je IT kosten of wil je weten hoe je jouw IT budget onder controle houdt? Contacteer ons via info@techne.be of 02/6690030 en ontdek hoe je ontzorgd kan zijn voor een een vast IT-budget per maand dankzij Support 365!