Managed Services: het einde van onnodige uitgaven door break-fix IT-beheer

  • Home
  • /
  • Nieuws en tips
  • /
  • Managed Services: het einde van onnodige uitgaven door break-fix IT-beheer
DELEN

In een wereld waar technologie sneller verandert dan ooit, is het moeilijk om bij te blijven. Daarom kiezen bedrijven massaal voor Managed Services. Bij Managed Services beheert een externe IT-partner jouw IT-infrastructuur op basis van een abonnementsmodel om problemen te voorkomen en efficiëntie te verhogen.

In deze blog duiken we in de voordelen van Managed Services en laten we zien hoe het je op de lange termijn geld bespaart.

Op deze pagina:

  1. Gezamenlijke doelstellingen
  2. Gespecialiseerde expertise
  3. Voorspelbaar en geoptimaliseerd IT-budget
  4. Risicobeperking door preventie van downtime
  5. Geavanceerde technologie
  6. Bescherming van je bedrijf

1. Gezamenlijke doelstellingen

Het grootste voordeel van Managed Services is dat het de doelen van zowel de klant als de IT-partner aligneert op een manier die bij traditionele break-fix services ondenkbaar is. Traditionele modellen leiden vaak tot een reactieve aanpak - waarbij IT-problemen moeten worden 'gefixt' nadat ze zich voordoen. In een break-fix model profiteert de IT-partner elke keer wanneer er een probleem optreedt.

Bij Managed Services is het juist andersom: de IT-partner heeft er voordeel bij om problemen te voorkomen, zodat alles soepel blijft lopen en klanten minder last hebt van storingen of uitval. Dit zorgt voor een sterk partnerschap, waarbij beide partijen streven naar een stabiele en efficiënte IT-omgeving.

2. Gespecialiseerde expertise

IT is al lang geen bijzaak meer, maar een kernonderdeel van strategische bedrijfsvoering. Het aantrekken van IT-talent blijft ook in 2024 een uitdaging. Door een MSP heb je toegang tot een team van experts met uiteenlopende vaardigheden van cybersecurity, data-analyse tot cloudbeheer en meer, en dat alles zonder de kosten en beperkingen van het in dienst nemen van voltijds personeel. Dit niveau van specialisatie biedt organisaties toegang tot een breed scala aan kennis, die anders onbereikbaar of financieel onhaalbaar zou zijn.

Je verzekert je op die manier ook dat je altijd snel geholpen bent, in de overeenkomst zitten garanties opgenomen met betrekking tot de maximale responstijd.

 

3. Risicobeperking door preventie van downtime

Potentiële problemen opmerken nog vóór er effectief een systeemfalen optreedt? Een MSP zorgt ervoor. Door proactief beheer en monitoring kunnen MSP's problemen identificeren en aanpakken voordat ze ernstige storingen veroorzaken, wat resulteert in minimale downtime en een stabielere, betrouwbaardere IT-omgeving.

Daarnaast beheren MSP’s doorgaans tientallen, soms honderden bedrijven. De best practices passen zij toe bij al hun klanten. Het resultaat: de best mogelijke service en zéér weinig downtime.

4. Voorspelbaar en geoptimaliseerd IT-budget

Omdat in een Managed Services overeenkomst vaak ook de huur van (een deel van) de nodige infrastructuur omvat zit, worden kapitaaluitgaven omgezet in operationele kosten. Je hebt er een abonnement op genomen. Dit maakt het eenvoudiger om te schalen, verlaagt de totale eigendomskosten en onderhoud is doorgaans inbegrepen.

Daarnaast is het uiteindelijk voordeliger om het beheer uit te besteden aan een professional, omdat eigen krachten meestal duurder zijn.

 

5. Geavanceerde technologie

Veel KMO's verliezen kostbare tijd aan dagelijkse IT-zorgen. Een MSP fungeert als een soort katalysator voor innovatie. Door deze taken uit te besteden, kunnen bedrijven zich concentreren op strategische initiatieven om efficiënter te werken. Hoewel voor KMO’s de nieuwste technologie vaak onbereikbaar is, kunnen ze er wel een beroep op doen dankzij de MSP. Een MSP kan deze technologieën aanbieden als onderdeel van hun service. Zo kunnen organisaties sneller innoveren en schalen, zonder de last van forse voorafgaande investeringen.

6. Bescherming van je bedrijf

Een beveiligingslek is een ramp voor elke organisatie. Computers besmet met virussen of diefstal van gevoelige data kunnen voor serieuze problemen zorgen. Voorkomen is beter dan genezen. Met alsmaar complexer wordende virussen is het belangrijk om beroep te kunnen doen op een ervaren partner die back-ups van data neemt, antivirusprogramma’s, malwarebescherming en firewalls installeert en beheert, en zorg draagt voor zaken als updates, data-encryptie, beheer van mobiele devices en compliance.

Kiezen voor rust en zekerheid

Kiezen voor een MSP is kiezen voor een abonnement op rust en zekerheid: de MSP zorgt ervoor dat je IT-omgeving gezond blijft, zodat jij je kunt concentreren op wat echt belangrijk is. 

Ontdek hoe Managed Services jouw organisatie kunnen ondersteunen en geld kunnen besparen. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek en maak de stap naar een zorgeloze IT-omgeving.