Nieuwe Tasks functionaliteit brengt taakbeheer naar Teams

DELEN

Microsoft Teams is voor veel organisaties ondertussen de hub voor teamwerk. Microsoft verbetert de dienst daarom aan een hoog tempo en lanceert geregeld nieuwe functionaliteiten. Zo zal je binnenkort ook je taakbeheer vanuit Teams kunnen regelen, dankzij de integratie van Tasks.

Op deze pagina:

Tasks: taakbeheer binnen Teams

Voor medewerkers

Tasks zal beschikbaar komen in Teams onder een nieuwe tab. Het bundelt 2 tools die nu al apart bestaan; To Do (het overzicht van individuele taken) en Planner (waarin groepstaken ondergebracht worden). Binnenkort hoef je dus de Teams omgeving niet meer te verlaten om te zien welke taken nog aan jou zijn toegewezen; je zal er een duidelijk overzicht zien.

Voor het management

De nieuwe Tasks functionaliteit binnen Teams biedt niet alleen voordelen voor werknemers, maar ook voor het management.  Zij zullen namelijk taken kunnen aanmaken en deze toewijzen aan de juiste teams binnen de organisatie, bijvoorbeeld de marketing afdeling. De marketing manager kan dan op zijn beurt een specifieke werknemer toewijzen aan de verschillende taken. De voortgang van het project zal dan ook opgevolgd kunnen worden binnen Tasks.

microsoft teams tasks

Wanneer is Tasks beschikbaar?

De aankondiging van de nieuwe tasks feature dateert reeds van april dit jaar, maar zou nu pas uitgerold worden. Tasks zal eerst beschikbaar zijn in de desktop- en webversie van Teams en dan pas (wellicht in september) voor de mobiele app. Om verwarring te voorkomen; wellicht zal je deze functionaliteit eerst onder de tab ‘Planner’ zien verschijnen. Pas later zal deze hernoemd worden naar ‘Tasks’.

Wil je als eerste op de hoogte blijven wanneer deze functie gelanceerd wordt? Volg ons op Facebook of LinkedIn. We zullen daar ook aankondigen wanneer we een webinar houden rond deze feature.