Door digitale handtekeningen in je processen te verwerken kan je de klantervaring aanzienlijk verbeteren. Hier zijn 8 voordelen van het gebruiken van elektronische handtekeningen.
Op deze pagina:
Nu medewerkers en klanten van thuis uit werken is het belangrijk voor organisaties om gebruik te maken van de juiste technologieën om een vlotte werking te garanderen. De digitale handtekening (E-signature) is een van die technologieën die steeds meer geaccepteerd wordt. Want zeg nu zelf; we hebben dankzij onze smartphones en tablets altijd en overal toegang tot alle data die we nodig hebben én we houden niet van wachten. Dus waarom zouden we in dit digitale tijdperk klanten iets laten afdrukken om het te ondertekenen?
Door digitale handtekeningen in je processen te verwerken kan je de klantervaring aanzienlijk verbeteren. Hier zijn 9 voordelen van het gebruiken van elektronische handtekeningen.
Elektronische handtekeningen zijn rechtsgeldig, vertrouwd en bindend in geïndustrialiseerde landen over de hele wereld. De wetten kunnen per land verschillen, maar de tools die we onderaan deze post delen maken compliance eenvoudig. Dankzij het moeten verifiëren van de digitale handtekening zorg je ervoor dat zowel jij als zender en de ontvanger veilig communiceren.
Steeds meer gebruikers zijn gewend aan de eSignature-ervaring. Ongeacht wie je klanten zijn of waar ze zich bevinden, mensen geven de voorkeur aan het gemak van het ondertekenen van een document rechtstreeks vanaf hun telefoon of tablet.
Hou eenvoudig bij wie een document heeft geopend, ondertekend of goedgekeurd of wie je net tegenhoudt. Je houdt een volledig overzicht van wie het document heeft bekeken en wanneer.
Verzamel handtekeningen en goedkeuringen op meerdere documenten tegelijk zonder één pagina papier af te drukken. Loopt een goedkeuring vertraging op, dan zie je meteen waar die vertraging zit. Zo boek je heel wat tijdswinst.
Klanten kunnen je documenten overal en op elk apparaat snel ondertekenen! In een tijd waarin klanten realtime toegang tot documenten willen, is het een must om daar een eSignature-oplossing aan te verbinden.
Voeg de optie voor digitaal ondertekenen toe aan je offertes of contracten zodat klanten meteen hun akkoord kunnen geven. De doorlooptijd van het aanmaken van een document tot het ondertekenen ervan wordt zo aanzienlijk versneld.
Het printen van contracten gaat doorgaans gevallen gepaard met grote stapels papier. Contracten moeten vaak in twee- of drievoud worden ondertekend, waarna ze in sommige gevallen nog worden verstuurd via de post. Alles staat met de digitale handtekening digitaal en het printen van documenten is verleden tijd. Zo draag je met de digitale handtekening bij aan het milieu.
Ook richting je klanten geef je met de digitale handtekening aan dat je organisatie zich inzet voor het milieu, dankzij het niet onnodig uitprinten van contracten.
Al deze voordelen leiden tot kostenbesparingen voor je organisatie. Gaande van het verminderen van papier- en printkosten tot tijdswinst door het digitaal ondertekenen van belangrijke documenten, offertes en contracten.
2 oplossingen voor elektronische handtekeningen die we bij Techne aanbevelen zijn:
Heb je een vraag over het toepassen van e-signatures binnen jouw organisatie, of wens je hulp met de integratie? Contacteer ons via info@techne.be of 02/6690030
Credits afbeelding: SignRequest